Delitea är Årets butik 2023 inom Kök & Hushåll
Delitea, som är en ledande aktör inom e-handel av delikatesser och mat har utsetts till Årets butik 2023 inom Kök & Hushåll i Prisjakts prestigefyllda tävling Årets butik. Prisjakts Årets butik är Sveriges största butikstävling sett till antalet konsumenter som röstar, och fler än 46 000 omdömen har lämnats in i årets tävling.
Delitea vann även 2019, men har de senaste åren jobbat extremt hårt för att utveckla sortiment, upplevelse och leveranskvalitet. Årets vinst är ett kvitto på att fokus på kvalitet, service och innovation gett resultat.
“Sedan jag tillträdde i januari 2021 har mitt jobb varit att förbättra upplevelsen, och primärt vårt produktutbud. Vi vill skapa en plats för glädjefylld shopping inom delikatesser, mat och dryck, och det känns som vi idag kommit långt på den resan. Priset är en milstolpe för Delitea och det bekräftar vår position som en ledare inom delikatesser på nätet.” säger Michael Gegerfeldt, VD på Delitea.
Deliteas logistik är placerad i Morgongåva och drivs av Albin Wijana som är logistikchef och som aktivt förbättrat logistiken senaste året.
“Vi har jobbat hårt för att kunder ska få rätt produkt i rätt tid, något som är grunden inom ehandel men otroligt viktigt att göra rätt. Vårt fokus på effektiv logistik och kundtillfredsställelse har varit nyckeln till vår framgång. Bland annat har vi ökat mängden paket som går via automation för att göra det effektivare, men även underlätta för personalen”, berättar Albin Wijana, Logistikchef Delitea.
"Vi är stolta över vårt arbete med att synliggöra vårt breda sortiment och samtidigt skapa kostnadseffektiv synlighet. Detta pris är en motivation för oss att fortsätta jobba hårt med alla förbättringar som vi planerat för 2024." säger Cecilia Hage, Marknadsansvarig.
"Kundservice och kundupplevelsen har verkligen varit i fokus för oss senaste åren och vårt mål är alltid att erbjuda en enastående kundupplevelse. Vi ser detta som ett erkännande av vårt engagemang för att kunna överträffa kundernas förväntningar.", berättar Melinda Heikkilä, Kundtjänstansvarig.
Delitea har under de senaste åren gjort betydande investeringar i att förbättra och utveckla produktsortiment, kundupplevelse och tekniska lösningar. Under 2024 kommer bolaget att fortsatt lägga stor vikt vid utveckling av sortiment, varumärke och plattform. Målet är att underlätta för kunder att upptäcka nya, spännande smaker som bidrar till glädje i vardagen.
För mer information, vänligen kontakta:
Michael Gegerfeldt, VD - [email protected]
Cecilia Hage, Marknadsansvarig - [email protected]
till i din varukorg.